هیوندای مدل بدون سقف از خودروی کراس اور سانتافه ۲۰۱۹ را با اهداف تبلیغاتی تولید کرده است که یک مدل کروک کمیاب، با توانایی حمل ۷ سرنشین محسوب میشود.
هیوندای سانتافه کابریولت در استودیوی هیوندای در اروپا طراحی شده است. هدف هیوندای از تولید این خودرو پرکردن فاصلهی کراساورهای روزمره با خودروهای تفریحی است. سانتافه کابریولت را باید جزو معدود خودروهای شاسی بلند بدون سقف بازار دانست. این خودرو روی پلت فرم TM سانتافه ساخته شده و طراحی کلی آن با نسل جدید سانتافه مشابه است.
جالب است بدانید که سانتافه کابریولت یک خودروی چهار در است و با وجود حذف ستونها، مشکل خاصی ندارد. از نظر امکانات نیز این خودرو با تیپ هایلندر سانتافه که فولترین مدل این خودرو به شمار میرود یکسان است.
یکی از نکات منفی در مورد هیوندای سانتافه کابریولت، فقدان سقف جمعشونده است و به همین دلیل نمیتوانید در روزهای برفی بارانی و یا در آب و هوای سرد از این خودرو استفاده کنید. البته هیوندای دلیل موجهی برای قرار ندادن سقف جمع شونده در این خودرو دارد چون با توجه به ۷ نفره بودن سانتافه و ابعاد بسیار بزرگ این خودرو در مقایسه با سایر مدلهای کانورتیبل، قرار دادن سقف جمع شونده در این خودرو میتوانست افزایش وزن بسیار زیادی به همراه داشته باشد.
در زیر کاپوت سانتافه کابریولت از یک پیشرانهی ۴ سیلندر توربو شارژردار دیزلی با حجم ۲.۲ لیتر استفاده شده است که میتواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود مشخصات خوب، اما مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با مدل سقفدار بیشتر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵.۸ لیتر گازوئیل مصرف میکند، این در حالی است که مدل استاندارد با همین پیشرانه تنها ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گازوئیل مصرف میکند. انتقال نیرو نیز با استفاده از سیستم ۴ چرخ محرک اختصاصی هیوندای با نام H-TRAC به هر چهار چرخ خودرو انجام میشود.
اگر هیوندای بخواهد این مدل را تولید کند، برای سال ۲۰۱۹ آن را وارد بازار خواهد کرد و قیمت احتمالی آن نیز چیزی در حدود ۹۲ هزار دلار است که سانتافه کانورتیبل را تبدیل به یکی از گرانترین محصولات هیوندای میکند. در صورتی که هیوندای، سانتافهی کابریولت را در بازار استرالیا عرضه کند، گران قیمتترین محصول تاریخ هیوندای در این بازار خواهد بود.
هیوندای طراحی جدیدی برای شیشهی جلوی سانتافه کابریولت به کار برده که در نوع خود بسیار جالب توجه و در عین حال پیشرفته است. شیشه این توانایی را دارد تا از برخورد هوا با سرنشینان هر ۳ ردیف جلوگیری کند و کارایی بسیار خوبی نیز در تستها از خود نشان داده است. تعدادی الکترود مغناطیسی در شیشه کار گذاشته شدهاند که انرژی مورد نیاز خود را از یک خازن در کف خودرو، تامین میکند. به منظور تامین انرژی مورد نیاز این الکترودها، هیوندای یک سیستم برق ۴۸ ولتی برای سانتافه کابریولت توسعه داده است. این سیستم از سرعتهای بالاتر از ۸۸ کیلومتر بر ساعت به طور اتوماتیک فعال میشود.
در داخل کابین، هیوندای سانتافه کابریولت از استانداردهایی در سطح فولآپشن برخوردار است. هر ۳ ردیف صندلیها با چرم مرغوب گاو که از ایتالیا تامین شده است پوشیده شدهاند. این تودوزی دارای رنگ خاصی است که هیوندای آن را کیمچی (Kimchi) مینامد. تمامی ردیفها نیز مجهز به گرمکن صندلی هستند و صندلیهای ردیف جلو به سیستم خنککننده مجهز شدهاند. از دیگر امکانات این خودرو نیز باید به گرمکن فرمان اشاره کرد. هیوندای از یک سیستم مولتی مدیا با نمایشگر ۸ اینچی در سانتافه کابریولت استفاده میکند که به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است. یک شارژر وایرلس نیز در کنسول سانتافه کابریولت وجود دارد.
خریداران هیوندای سانتافه کابریولت میتوانند از قابلیتهای سیستم Auto link plus نیز در این خودرو استفاده کنند که با استفاده از این سیستم میتوانید یک نرمافزار را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده و با استفاده از آن دربهای خودرو را باز و بسته کنید و یا حتی پیشرانه را نیز روشن و خاموش کنید.
رانندگی با سانتافه کابریولت در جاده لذت بخش است. البته استحکام شاسی چندان قوی نیست و برخی نارساییها در هنگام رانندگی مشاهده میشود. از این نظر نباید چندان ایرادی به هیوندای گرفت چون این خودرو اولین تجربهی سازنده در کلاس شاسی بلندهای کانورتیبل است. از سویی دیگر، سانتافه کابریولت، یک مدل ۷ نفره است و بسیاری از رقبای این خودرو در کلاس ۵ نفره هستند.
. جالب است بدانید که تستهای رانندگی با این خودرو توسط آلبرت بیرمن مهندس ارشد هیوندای و در پیست نوربرگرینگ انجام شده است. با وجود اینکه شاسی خودرو عملکرد چندان جالبی ندارد و به هیچ وجه نمیتوانید آن را با شاسی دقیق خودروهای اسپر روباز، همچون جگوار F type مقایسه کنید؛ اما در مقابل، عملکرد جعبه دنده خودکار ۸ سرعتهی هیوندای بسیار مناسب و رضایت بخش است. این جعبه دندهی جدید سرعت عمل بالایی دارد و حتی با وجود دیزلی بودن موتور راندمان بسیار خوبی را از خود نشان میدهد.
اگر تصمیم بگیرید که با ۶ نفر از دوستان خود سوار هیوندای سانتافه کابریولت شوید راحتی خوبی را تجربه خواهید کرد چون با توجه به نبود سقف فضای داخلی خودرو بسیار خوب است و در روزهای سرد نیز فناوری پیشرفتهی به کار رفته در شیشهی جلو اجازه نخواهد داد که باد سرنشینان را اذیت کند. عملکرد این شیشه به حدی خوب است که شما در حین حرکت به راحتی حتی میتوانید با سرنشینان ردیف سوم صحبت کنید.
دیگر نکتهی جالب در این خودرو عملکرد بسیار خوب سیستم صوتی و رادیوی دیجیتالی DAB plus است. سیستم صوتی این خودرو نیز عملکرد خوبی دارد و یک ساب ووفر در داخل کابین نصب شده است. محل قرار گیری این ساب ووفر نیز در کف صندوق عقب و در جایی است که معمولا لاستیک زاپاس نصب میشود. به این نکته هم اشاره کنیم که هیوندای سانتافه کابریولت به صورت استاندارد به سیستم رهیاب ماهوارهای هم مجهز شده است.
هیوندای برای بهبود عملکرد سانتافه کابریولت در پیچها از فناوری تقسیم گشتاور دینامیک هم استفاده کرده است. برای بهره بردن از این حالت باید خودرو را در حالت رانندگی اسپرت قرار دهیم به این ترتیب در پیچها نیروی موتور به هر ۴ چرخها انتقال پیدا میکند تا هندلینگ خودرو بهتر شود. در هنگام رانندگی با این خودرو متوجه دید بسیار خوب سانتافه به اطراف نیز شدیم. اما با این وجود نیز اگر راننده برای پارک کردن این خودرو مشکلی داشته باشد چندان جای نگرانی نیست چون هیوندای سیستم پارک خودکار را در سانتافه کابریولت نصب کرده است و این سیستم میتواند تنها با فشار یک کلید فعال شده و بدون دخالت دست خودرو را پارک کند.
خبر بد در مورد سانتافه کانورتیبل وجود دارد. این خودرو یک نمونهی آزمایشی محسوب میشود و هنوز برنامهای برای تولید آن وجود ندارد. البته ممکن است در آینده هیوندای تصمیم بگیرد که این خودروی کانورتیبل ۷ نفره را به تولید انبوه برساند اما فعلا چنین موضوعی تنها در حد ایده است.
در انتها پیشنهاد میکنیم تصاویر این خودروی جالب را از دست ندهید و البته، نظر خود را نیز در مورد هیوندای سانتافه کابریلوت و شاسیبلندهای کروک، با ما در میان بگذارید. ترجیح میدهید چه خودروی شاسی بلندی به شکل کانورتیبل تولید شود و دوست دارید چه پیشرانهای، زیر کاپوت آن باشد.
دوربینهای مدیوم فرمت چه تفاوتی با دوربینهای فول فریم دارند؟ آیا این دوربینهای فرمت، ارزش برچسب قیمت ۳۰.۰۰۰ دلاری خود را دارند؟
در عکاسی دیجیتال معمولاً سنسور بزرگتر به معنای کیفیت تصویر بهتر است. با اینکه بسیاری از کارشناسان دلایل زیادی برای مخالفت با این موضوع دارند، اما نمیتوان از توانایی بالا و امکانات گستردهی دوربینهای مدیومفرمت بهسادگی گذشت. در همین راستا هسل بلاد، یک مجموعه ویدیویی آماده کرده که تفاوت این دو سنسور را قابل فهمتر کند.
این شرکت که با دوربینهای مدیومفرمت خود به شهرت جهانی رسید، با همکاری عکاسی به نام کارل تیلور مجموعه ویدیوهایی ساخته است که در آنها به مقایسهی کامل دوربین ۳۳.۰۰۰ دلاری H6D-100c و ۳٬۳۰۰ دلاری نیکون D850 میپردازند.
به دوربینهایی که ابعاد قسمت فعال سنسور یا فیلم آنها بزرگتر از ۲۴×۳۶ میلیمتر (فول فریم) و کوچکتر از ۴×۵ اینچ (لارج فورمت) باشد، مدیوم فرمت میگویند. سنسورهای بزرگ دوربینهای هسل بلاد، تعداد پیکسلهای بیشتر و بزرگتری دارند. هرچه پیکسلها بزرگتر باشند، نور بیشتری ذخیره میشود که این مسأله، قدرت جذب نور این سنسورها را بهشدت بالا میبرد. قدرت جذب نوربالا، نویز بسیار پایین این سنسورها و توانایی پردازش تصویر مثالزدنی این شرکت، محدودهی دینامیکی بالایی در اختیار عکاس قرار میدهد که موجب خلق تصاویر خیرهکننده میشود.
کارل تیلور در این ویدیوها، عملکرد دوربینها را در زمینههای مختلفی اعم از میزان ثبت جزئیات در بخشهای مختلف قاب، حذف نویز، ثبت دقیقتر رنگها و عمق میدان بررسی میکند.
در ادامه میتوانید این ویدیوها را مشاهده کنید
در آزمایش چهارم، تیلور عمق میدان را با دیافراگمهای مختلف و از نمای بالای میز مقایسه میکند.
تیلور در این خصوص میگوید:
اندازههای متفاوت این دو سنسور باعث تفاوت در بزرگنمایی میشود. ممکن است در بعضی لنزها دیافراگم بازتری را شاهد باشیم، ولی این همیشه به معنای عمق میدان کمتر نیست.
اندازهی پیکسل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی CMOS هسلبلاد ۵.۳ میکرون و سنسورهای ۱۰۰ مگاپیکسلی H6D-100c این شرکت ۴.۶ میکرون است. سنسور CMOS با دقت مشابه در دوربین فولفریم ابعادی حدود ۴.۱۴ میکرون دارد. به همین دلیل دوربینهای مدیوم فرمت تا ۶۴ درصد نور را بیشتر جذب میکنند.
تیلور در پایان نتیجه میگیرد که دوربینهای مدیوم فرمت بهدلیل سنسور بزرگتر خود، تصاویری با کنتراست و غنای بیشتر و تغییر ملایمتر رنگها را در اختیار عکاسان قرار میدهد.
منبع : زومیت
شرکت زامیاد از زیر مجموعههای سایپا قصد دارد تا زمستان امسال، شاسیبلند ۷ نفره به عنوان اولین محصول سواری خود، راهی بازار ایران کند.
مدیرعامل شرکت زامیاد (Zamyad) از تولید و عرضه یک مدل خودروی شاسیبلند ۷ نفره خاص، به عنوان اولین مدل سواری در تاریخ فعالیت این خودروساز خبر داد. محمد زارع پور اشکذری در گفتوگویی ضمن اعلام خبر افزود:
این خودرو بر مبنای محصول یکی از خودروسازان خوشنام چین تا آخر امسال در مجموعه زامیاد، بومیسازی و به بازار ایران عرضه میشود.
مدیرعامل زامیاد، هدف اصلی تولید این شاسیبلند را عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تلفات تصادفات جادهای و نیز اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد:
در پروژه تولید خودروی شاسیبلند زامیاد، الزام رعایت استانداردهای خاصی وجود دارد که تنها در تعداد معدودی از خودروسازان جهانی اعمال میشود که یکی از شاخصههای اصلی آن، ایمنی فوقالعاده است.
محمد زارع پور اشکذری در این باره افزود:
در محصول جدید، ایمنی مهمترین اولویت ما است و به همین علت با توجه به نیاز تولید خودرویی با کابین فوق مستحکم که بتواند در تصادفات شدید رانندگی و واژگونی، جان سرنشینان را حفظ کند، شرکت زامیاد تصمیم گرفت تا خودروی سواری شاسیبلند (SUV) با کابین فوق ایمن طراحی، تولید و در اختیار خانوادههای ایرانی قرار دهد.
زارع پور اشکذری با اشاره به اینکه شرکت زامیاد به فناوری منحصربفردی در تولید کابینهای ایمن و مستحکم دست یافته است، خاطرنشان کرد:
این خودرو به سفارش زامیاد از یک پیشرانه قدرتمند و کم مصرف مجهز به توربوشارژر بهره خواهد برد. ضمن اینکه رفاه سرنشینان و امکانات جانبی این خودرو در کنار قیمت مناسب، به افزایش مزایای رقابتی این محصول کمک میکند.
مدیرعامل شرکت زامیاد با بیان اینکه شاسیبلند جدید این شرکت، کپی محصولات خودروساز چینی نیست، تاکید کرد:
این خودروی شاسیبلند، مطابق با نیازهای مخاطبان در کشور عرضه میشود. بدین منظور، قطعات سامانههای خودرو به سفارش زامیاد از برندهای معتبر جهانی انتخاب شده و طراحی مجدد در خودرو صورت پذیرفته و کابین این محصول بهینه شده توسط متخصصین داخلی با استحکام بسیار بالاتر از نُرمهای متداول جهانی و خودرو پایه چینی، طراحی و تولید شده است. ضمن اینکه نام این محصول که در یک همکاری مشترک داخلی و بینالمللی تولید میشود، ایرانی خواهد بود.
محمد زارع پور اشکذری تولید این خودروی شاسیبلند را آغاز فصل جدیدی در دوران فعالیت شرکت خودروسازی زامیاد عنوان کرد و افزود:
قصد داریم با ورود این محصول جدید به بازار خودروهای شاسیبلند کشور، سطح انتظار مشتریان ایرانی را با تجربه متفاوت این خودرو تغییر دهیم.
مدیرعامل شرکت زامیاد در ادامه، ضمن قدردانی از حمایتهای موثر دکتر محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و مهندس جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در به بار نشستن این پروژه، درباره اهداف ورود این شرکت (به عنوان یکی از تولیدکنندگان قدیمی محصولات تجاری و کار) به عرصه تولید خودروهای سواری توضیح داد:
زامیاد با بهرهمندی از توان مهندسان و متخصصان داخلی توانسته است در سالهای متمادی، نقشی اساسی در حوزه تولید خودرو این مرز و بوم ایفا کند. در حال حاضر به منظور توسعه فعالیتهای خود و با بهرهگیری از دانشی که طی چند دهه تولید خودرو در این مجموعه ایجاد شده است، نسبت به تنوع بخشی به سبد محصولات با ارزش افزوده بالاتر اقدام کردهایم و تصمیم به توسعه و تولید یک محصول جدید با قابلیت تولید روی خطوط موجود شرکت، بدون نیاز به سرمایهگذاری مجدد گرفتهایم.
زارع پور اشکذری در مورد زمان تولید و فروش خودروی شاسیبلند زامیاد گفت:
طبق برنامهریزی انجام شده، اولین مرحله پیش فروش شاسیبلند جدید زامیاد پاییز سال جاری آغاز میشود و اولین سری آن اواخر امسال تحویل مشتریان خواهد شد.
شرکت زامیاد که از زیرمجموعههای قدیمی گروه سایپا به شمار می رود، بیش از نیم قرن قدمت در تولید خودرهای تجاری دارد و فعالیت خود را از سال ۱۳۴۲ با تولید کامیونهای ولوو سری N آغاز کرده است. این شرکت با تولید بیش از یک میلیون دستگاه انواع خودروهای تجاری، نقش کلیدی در توسعه حمل و نقل بار شهری و بین شهری ایفا کرده است.
گمرک ایران راهکارهایی در جهت رفع مشکل ترخیص کالا تحت شرایط جدید ارایه کرده است؛ بنابراین واردکنندگان میتوانند با پرداخت مابهالتفاوت ارزی کالای خود را از گمرک ترخیص کنند.
گمرک ایران مجددا در خصوص چگونگی ترخیص کالا از گمرکات توضیح داد و تاکید کرد که گمرک صرفا مجری مقررات و تصمیمات سایر سازمانها است و هر تصمیمی در خصوص ترخیص کالا قبل از اینکه به گمرکات ابلاغ شود در سازمان دیگری سیاستگذاری و تصمیمگیری شده و صرفا جهت اجرا به گمرک ابلاغ میشود.
بر اساس گزارش گمرک، هیات وزیران در تاریخ ۱۶ مرداد ماه سالجاری مصوبهای تصویب کرد که بر اساس آن واردکنندگانی که ارز دولتی از سیستم بانکی دریافت کرده بودند از این تاریخ به بعد باید جهت ترخیص کالا از گمرک، تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را بگیرند. البته در همان زمان از سوی هیات وزیران فهرست برخی کالاها تعیین و اعلام شد که این کالاها از پرداخت مابه التفاوت ارز معاف هستند.
این مصوبه با انتقاد واردکنندگان و به ویژه تولیدکنندگان همراه بود و شرایط ترخیص کالا را از گمرکات با مشکل مواجه کرد. همزمان با این انتقادات این مصوبه نهایتا اصلاح شد و هم فهرست کالاهای مشمول معافیت افزایش پیدا کرد و هم اینکه واردکنندگان میتوانستند با ارائه تعهد به بانک کالای خود را ترخیص کنند.
گمرک ایران قبل از ابلاغ اصلاحیه این مصوبه سعی کرد که از تمام ظرفیتهای خود در چارچوب مقررات برای رفع مشکلات واردکنندگان و به ویژه واحدهای تولیدی استفاده کند که با ابلاغ مصوبه جدید مابه التفاوت ارز به زبان ساده ترخیص کالا با روشهای زیر از گمرکات انجام میشود:
گمرک ایران همچنین از واحدهای تولیدی درخواست کرد تا از تسهیلات ترخیص نسیه؛ ترخیص کالا با نگهداشتن بخشی از کالا به ازای حقوق و عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده یا ترخیص درصدی کالا، تسهیلات جدید ورود موقت و استرداد حقوق ورودی نهایت استفاده را کند.
گمرک در پایان از واحدهای تولیدی و اتحادیهها درخواست کرده است در صورت بروز هر مشکل گمرکی در حوزه واردات کالا، مشکلات خود را با مدیران گمرکات اجرایی مطرح کنند و در صورت حل نشدن دفتر واردات گمرک ایران آماده رفع این مشکلات است.
ویرلن بهترین راهکارها و تکنیکهای جدید بهینهسازی سایت را برای رتبه اول گوگل در قالب مقالات آموزش سئو منتشر میکند.
سلب مسئولیت: تحریریهی زومیت در تهیه این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
برای همه وبمسترها و مدیران سایتها و همچنین متخصصان دیجیتال مارکتینگ، حضور در رتبه اول جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد و همین موضوع به تنهایی، رقابت را روز به روز سختتر میکند، اما کار سئو سایت وقتی سختتر میشود که ما با بهروزرسانیهای مستمر گوگل و تغییرات کم و زیاد در الگوریتم های سئو روبرو هستیم و همواره هر سئوکاری برای دستیابی به رتبهی اول جستجو با چالشهای مختلفی روبرو است.
بهتازگی گوگل ایجاد تغییرات بسیار مهم در الگوریتمهای خود را اعلام کرده است و طی چند هفته گذشته سئوکارها شاهد تغییرات اساسی در رتبهی وبسایتها بودهاند.
درواقع آن دسته از متخصصان سئو سایت که در ماههای گذشته، مقالات آموزش سئو را که از سایتهای معتبر بینالمللی منتشر میشود، دنبال کردهاند؛ همراه با آپدیت جدید موتور جستجوی گوگل شاهد بهبود رتبهی سایت خود بودهاند و متاسفانه کسانی که از بهروزرسانیها و الگوریتمهای جدید خبر نداشتند، دچار افت رتبه شدند.
همانطور که میدانید، بهینهسازی سایت برای موتور جستجوی گوگل نیازمند تلاش مستمر، دانش و تجربه فراوان است و حتی یک سئوکار حرفهای بهخوبی میداند که برای دستیابی به رتبه اول گوگل، آن هم در کلماتی که میتواند درآمدزایی قابلتوجهی داشته باشد، نیازمند سالها کار شبانهروزی است.
اما حتی اگر شما در یک یا چند کلمهی مهم به رتبهی اول برسید، باز هم نگهداری از آن در رتبه یک و همچنین موفقیت در کلمات کلیدی بیشتر به تلاش زیادی نیاز دارد.
همچنین هر متخصص سئوی سایت بهدرستی میداند که اگر امروز در بهترین موقعیت در نتایج جستجو قرار دارد، برای حفظ آن رتبه و کسب موفقیتهای بیشتر باید از جدیدترین بهروزرسانیها و الگوریتم های گوگل خبر داشته باشد تا همواره از کسب درآمد خود راضی باشد و از موفقیت روز افزون خود لذت ببرد.
در این مقاله که بهتازگی در سایت ویرلن منتشر شده و با کلیک روی تیتر زیر میتوانید آن را بهصورت کامل مطالعه کنید، متوجه میشوید که امروزه، داشتن استراتژی و برنامهریزی حرفهای برای تولید محتوا تا چه اندازه مهم و تاثیرگذار است.
مدل تولید محتوایی که تا سال گذشته مورد تایید گوگل بود، امروز دیگر قابل قبول نیست و نحوهی استفاده از کلمات کلیدی تغییر کرده است. در مثالی ساده میتوان گفت که امروزه، محتوای مورد قبول گوگل برای رتبهی اول، محتوایی است که ۲ تا ۳ هزار کلمه داشته باشد! درصورتی که درگذشته با محتوای کوتاهتر هم سئوکارها میتوانستند به نتایج خوبی برسند.
در گذشته وبمسترها برای تولید محتوا صرفا به کلمات کلیدی اهمیت میدادند، بهطوری که کافی بود یک متن به اندازهی کافی، کلمه کلیدی داشته باشد تا موتور جستجوی گوگل بتواند آن محتوا را بهعنوان یک محتوای مرتبط با جستجوها تشخیص دهد و در رتبههای بالا به کاربران نمایش دهد.
اما موتور جستجوی گوگل در امر رتبهبندی مطالب، هر روز بهتر و قویتر میشود و حالا الگوریتمهای بیشتری در رتبهبندی تاثیرگذار هستند؛ الگوریتمهایی که محتوای خوب را با توجه به اینکه کاربران چه محتوایی را دوست دارند و بر اساس رفتارشان، شناسایی میکنند. بنابراین، هر شخصی که می خواهد در بالای نتایج جستجو SERPs قرار داشته باشد، باید برای کاربران خود محتوایی باکیفیت ارائه دهد.
بهترین راه انجام این کار، داشتن یک استراتژی تولید محتوا برای سایت است
چرا باید یک استراتژی داشته باشیم؟ من میتوانم فقط یک محتوا ایجاد کنم و آن را اینترنت قرار دهم؛ اینطور نیست؟ بله، شاید با کمی شانس، رتبهبندی خوبی پیدا کنید (کاملاً شانسی)؛ اما این روال برای چه مدت باقی میماند؟ تولید محتوا یک وظیفهی استراتژیک بلندمدت است و بنابراین فرآیندی است که هرگز پایان نخواهد یافت. رقابت خواب ندارد و کاربران بسیار مهم هستند.
اگر قبل از تولید محتوا، میدانید که کاربران چه موردی را دوست دارند و چه رقابتی در انتظار شماست، نه تنها قهرمان خواهید شد، بلکه میتوانید وضعیت خود را نیز حفظ کنید!
برنامهریزی استراتژی محتوا که نه تنها برای بهینه سازی سایت و سئو، بلکه برای تمام بخشهای دیجیتال مارکتینگ مناسب باشد؛ شامل چندین جزء است:
هنگامی که شما اقدام به توسعهی یک استراتژی محتوای بلندمدت می کنید، ابتدا باید وضعیت فعلی وبسایت خود را تعیین کنید. شما میتوانید از اشتباهات خود موارد زیادی را یاد بگیرید.
در مقاله دیگری ویرلن به اهمیت برندینگ در سئوی سایت پرداخته است که با کلیک روی تیتر میتوانید آن را مطالعه کنید:
چرا باید تمرکز سئو سایت شما بر برندسازی باشد؟
گوگل همیشه به برندهای تجاری، راهکاری حرفهای ارائه میکند. برندهای تجاری با بک لینکهای کمتر، رتبهبندی بهتری دریافت میکنند و البته براساس عملکرد نامناسب «مجازات» میشوند؛ اما چند هفته بعد دوباره به صفحهی اول برمیگردند. اما برندهای کوچک هیچگاه چنین سودی نمی برند؛ بلکه باید دو برابر بک لینک بهدست آورند و هیچوقت شانس بازگشت دوباره را نخواهند داشت!
امروزه برندینگ، برای دستیابی به کلیک بسیار مهم است.
برای مثال، یک کار مهم انجام دهید:
بهسرعت در گوگل یک آزمایش ساده انجام دهید. یک جستجوی مبهم و طولانی برای یک کلیدواژهی خاص یک صنعت انجام بدهید و نتیجهی جستجو یا SERPs را تحلیل کنید.
چه مشاهده میکنید؟ چه موردی فورا ظاهر میشود؟: برندهای خاص
جالب اینکه حتی اگر یک سایت تازهوارد، رتبهی اول را داشته باشد، احتمالا شما از روی آن رد شده و بهسمت یک سایت نامآشنا میروید.
درست مثل زمانی که دیجیکالا را نسبت به یک سایت تازهتاسیس ترجیح میدهید و آن در جستجو انتخاب می کنید.
به رسمیت شناختن یک برند، بسیار مهم و تاثیرگذار است و این اهمیت برندینگ رانشان میدهد؛ به اندازهای قوی که شما پست بالا در صفحه اول گوگل را رد کنید، به اندازهای قوی که فروش گران قیمتتری را بهدنبال دارد.
بهعنوان مثال، Nielsen متوجه این مسئله شد که مصرفکنندگان جهانی به احتمال زیاد، محصولات جدید را از برند های شناختهشده، خریداری میکنند. ۶۰ درصد از مصرفکنندگان ترجیح میدهند محصولات جدید را از برندهای آشنایی که به یاد میآورند، خریداری کنند؛ نه اینکه به یک برند جدید مهاجرت کنند.
در انتها توصیه میکنیم برای موفقیت در سئو سایت همواره با یک مشاور سئو سایت همکاری کنید و همچنین مقالات آموزشی جدید را از سایتهای معتبر خارجی و داخلی مانند ویرلن دنبال کنید.
منبع :